Tuesday, September 13, 2011

New York City fashion week : Vera Wang & Donna Karan

Every season, I'm always impatient to discover Donna Karan and Vera Wang's collections. Once again this season, both designers impressed me with two distinctive collections. On one hand, I'm loving the femininity and the fabric's delicacy of the Vera Wang collection, but what I love the most are certainly the veiled trains that are so feminine andchic. On the other hand, I found refreshing the african inspiration in the Donna Karan collection, which is very elegant and fun at the same time. I'm also loving the wood accessories that give a strong and energetic look. So here are my favorite looks for both collections. I hope you like them as much as I do!

À chaque saison, j'attends avec impatience la collection de ces deux designers, soit Vera Wang et Donna Karan. Encore une fois cette saison, les deux créatrices m'ont impressionnées avec des tenues très distinctives. D'un part, j'adore la féminité ainsi quela finesse des tissus de la collection de Vera Wang. Ma partie préférée est sans doute les traînes voilées qui ne pourraient être davantage féminines et chics. D'autre part, j'ai trouvé rafraîchissante l'inspiration africaine de la collection de Donna Karan, qui est à la fois élégante et amusante. J'adore les bijoux en bois qui donnent un look très énergique et solide aux ensembles. Voici donc mes tenues préférées pour chacune des collections. J'espère que vous les aimerez autant que moi!


Vera Wang








Donna Karan







Photos : style.com

No comments:

Post a Comment