Monday, January 21, 2013

I tried : Spa Espace Nomad


Last friday, I had the wonderful opportunity to try the Spa Espace Nomad in downtown Montreal. I had never been there before, so I didn't know what to expect, but the second I entered this small paradise, I immediately felt at home! The beautiful decor, the welcoming staff, and the relaxing scent of the spa definitely did the trick.

During my visit, I experienced the PHYT's Specific Facial, a personalized treatment for specific skin types. Before the facial, the beautician took the time to analyze my skin to decide which type of treatment would be best. This facial is ideal if your have a specific skin problem that you want to resolve.

For the treatment, I was led into a super relaxing room. The calm music, the heating bed, the warm covers and the subdued lights immediately calmed me down. I suddenly felt so relaxed and unstressed. The treatment lasted for a little bit over an hour, but I would have liked for it to last 10 hours!

After the facial, I enjoyed a nice chocolate tea in the relaxing room. This made the experience absolutely perfect, because I was not ready to go back in the cold just yet!

The PHYT's Specific Facial is not the only one they offer. If you decide to try the spa Espace Nomad, I suggest you start with the Juara facial since this one is for all skin types. It can be a good way to start if your skin does not have any particularities. The Spa also offers pedicures, manicures, massages, waxing, body exfoliation and different types of body cares.

Something that I also love about this spa is that the beauticians use natural products for their treatments. Even the nail polish is natural! And many of their products are also made in Quebec.

All in all, I had such a great experience at Espace Nomad and I highly recommend it. It's definitely a little paradise in the city. 

---

Vendredi dernier, j'ai eu la chance d'essayer le Spa Espace Nomad au centre-ville de Montréal. Je n'y étais jamais allée donc je ne savais pas trop à quoi m'attendre, mais dès que je suis entrée dans ce petit paradis, je m'y suis immédiatement sentie comme chez moi! La superbe déco, le personnel accueillant, et les odeurs douces et calmantes du spa m'ont tout de suite apaisé.

Durant ma visite, j'ai essayé le Facial Spécifique PHYT's, un traitement personnalisé pour types de peau particuliers. Avant le facial, l'esthéticienne a pris le temps d'analyser ma peau pour décider quel type de traitement serait le plus approprié. Ce facial est l'idéal si vous avez un problème de peau spécifique que vous voulez résoudre.

Pour le traitement, l'esthéticienne m'a amené dans une pièce archi relaxante. C'est à ce moment que je me suis sentie complètement détendue grâce à la musique calme, le lit chauffant, les épaisses couvertures et les lumières tamisées. Le traitement a duré un peu plus d'une heure, mais j'aurais bien aimé qu'il en dure dix!

Après le facial, j'ai tranquillement bu un thé au chocolat dans la salle de relaxation. C'est ce qui a rendu l'expérience parfaite, puisque je n'étais définitivement pas prête à retourner dans le froid tout de suite!

Le Facial Spécifique PHYT's n'est pas le seul qu'ils offrent. Si vous décidez d'essayer le spa Espace Nomad, je vous conseille de commencer par le facial Juara, puisqu'il est conçu pour tous les types de peau. C'est une bonne façon d'essayer le spa si vous n'avez pas de problème de peau particuliers à résoudre. Espace Nomad offre également des manicures, pédicures, massages, épilation à la cire, exfoliation du corps ainsi que différents soins du corps. 

Et en plus des fabuleux traitements offerts, les esthéticiennes n'utilisent que des produits naturels; même les vernis à ongles le sont! Plusieurs de leurs produits sont également faits au Québec. C'est ce que j'appelle un élément vendeur!

Suite à cette expérience, je vous conseille fortement d'essayer Espace Nomad. C'est définitivement ce que j'appelle un petit paradis en ville.

---

Here are some pictures I took from the spa! Afterwards, my skin felt so soft and looked so good that I had to take a picture :)

Find me on instagram @ vive_la_mode!


And thank you to the beautician who took the time to answer all my questions!

No comments:

Post a Comment