Saturday, April 30, 2011

The new Princess Catherine


On her way to the Westminster abbey with her sister, Philippa

First of all, I would like to apologize for the lack of articles lately, but it's the end of the semester and I haven't had one second to do anything except school work (to my big enjoyment). But here I am, back on the blog! Of course, I couldn't miss writing about the beautiful wedding that happened on friday april 29th in London, for the marriage of William and Kate. I know I'm suppose to be a modern woman and not want anything that has castles and princes in it but I couldn't stop myself from wanting this magnificient Grace Kelly-like dress and the ride on the coach back to the castle. I mean, modern or no, who wouldn't want that? :) But anyways, I think her dress, made by the famous designer Sara Burton for Alexander McQueen, was a complete success. Burton and Kate certainly did a great job keeping the traditional look, but with a modern touch. The lace sleeves couldn't have been more classy and I have to say that I loved the flowers she chose!

Tout d'abord, j'aimerais m'excuser pour le manque flagrant d'articles ces derniers jours, mais j'étais tout simplement submergée sous les devoirs puisque c'est la fin de l'année. Mais voilà, je suis de retour sur le blog! Je ne pouvais ne pas faire d'article sur le magnifique mariage qui a eu lieu vendredi le 29 avril à Londres, unissant William et Kate. Je sais que je suis supposée être une femme moderne qui ne désire plus les châteaux et les princes, mais je ne pouvais m'empêcher de vouloir être à la place de Kate en cette journée qui était à la hauteur des plus beaux contes de fées. D'une part, j'ai été épatée de sa robe signée Sara Burton pour Alexander McQueen, et qui n'aurait pas voulu embarquer dans le carrosse à la sortie de l'église pour se rentre au château de Buckingham. Femme moderne ou pas, j'aurais aimée vivre ce conte de fée! Enfin, pour revenir à sa robe, je dois dire qu'elle et Burton ont fait un magnifique travail, créant une robe à la fois traditionnelle et moderne, inspirée de celle créée pour Grace Kelly il y a plusieurs dizaines d'années. J'ai adorée les manches en dentelle et le col en V qui rendaient la robe extrêmement chic.

The duke and duchess portrait

The reception

Princess Catherine and her sister, Philippa

The wedding cake

After the big wedding day, the celebrations weren't done yet! The new princess and a hundreds of friends attended a reception given by Prince Charles for the newly weds. The new Princess impressed everyone with another dress designed by Sara Burton. The dress was very simple and feminine, and I loved the details of the belt and the white fur cardigan that made the outift so elegant. In the end, I can easily say that all of her clothing choices for the big day were simply perfect!

Après la journée du mariage bien remplie, les festivités n'étaient pas terminées puisque le Prince Charles avaient organisé une soirée pour les nouveaux mariés. La nouvelle Princesse a encore une fois impressionnée tout le monde avec une autre robe signée Burton. La robe était simple et féminine, et j'ai beaucoup aimé les détails de la ceinture. Enfin, que dire de plus que ses choix vestimentaires en cette magnifique journée était tout simplement parfaits!

photos: celebrity-gossip.net and fashionising.com

No comments:

Post a Comment