Sunday, June 24, 2012

How to design your own fashion office!

I probably spend most of the day on my desk since I'm either working on my blog or doing homeworks 90% of the day! This is why I like to have a great and inspiring working place. So recently I decided to work on my desk space some more to make it look like a fashion office since fashion is what inspires me the most. In the process, I started looking at some ideas online and I decided to share my favorite finds with you so you can create your own fashion office. So here are my favorite inspirations and have fun creating the office of your dreams!

Je passe la majorité de la journée à mon bureau puisque je suis soit en train de travailler sur mon blog ou en train de faire des devoirs 90% du temps! Voilà pourquoi je veux avoir un lieu de travail inspirant et motivant. Récemment, je me suis donc attaqué à mon bureau pour le transformer en un espace mode, tout comme dans les bureaux de magazines, puisque la mode est ce qui m'inspire le plus. Lors de ce processus de transformation, j'ai cherché des idées sur internet, et j'ai décidé de les partager avec vous afin que vous puissiez créer votre propre espace de travail comme vous en avez toujours rêvé!

Boards

You should always have a board in your fashion office for your current inspirations. Boards help you think and work.

Vous devriez toujours avoir un babillard au sein dans votre bureau mode pour vos inspirations du moment. Le babillard vous aide à réfléchir et à travailler.

WhoWhatWear Office

WhoWhatWear Office

White & Wood

A lot of fashion offices have white walls since it frees the mind and helps you concentrate on what matters. Also, desks are often made of wood since that material is relaxing and reduces stress.

Beaucoup de bureaux mode ont des murs blancs puisque ceux-ci libèrent l'esprit et aident à se concentrer sur ce qui est important. De plus, plusieurs bureaux sont faits en bois puisque ce matériau est relaxant et réduit le stress. 

Jenni Kayne Office

Rachel Zoe Office

Office decor

The office decor is probably the most important element since it gives a theme to the entire space. You need to define what motivates and inspires you. It can be photographs, beauty products, flowers, books, accessories, and much more. Here are some ideas...

Le décor du bureau est probablement l'élément le plus important puisqu'il donne un thème à l'espace. Vous devez donc définir ce qui vous inspire et vous motive. Ce peut être des photographies, des produits de beauté, des fleurs, des livres, des accessoires, etc. Voici quelques idées...

WhoWhatWear Office

Taylor Tomasi Hill Office

Jenni Kayne Office

Photos : whowhatwear.com

No comments:

Post a Comment